OKULLARIMIZ ANAOKULU ANAOKULU PROJELER


Progettazzione yani planlama ve tasarlama oluşturulmasında çocuğun ilgi, merak ve keşfetme ihtiyacı çok önemli bir yere sahiptir. Müfredat tamamen çocuktan doğmaktadır. Dolayısı ile sene ya da konu başından yapılacakları planlamak mümkün değildir. Progettazzione yapılabilmesi için çocuk imajı, öğretmen imajı, çevrenin rolü gibi önemli prensiplerin okul kültürü ve yapısı içerisinde çok iyi oturtulmuş olması gerekmektedir. 

Progettazzione çocukların çevrelerini anlamlandırmaları, sorunları çözmeleri ve iletişim becerilerini geliştirmeleri için bir fırsattır. Beklenmeyen bir olaydan, bir çocuğun fikrinden yola çıkarak ya da bir yetişkinden gelen öneri ile başlayabilir; proje doğal süreç içinde yönünü belirler. Progettazzione sürekli araştırma üzerine kurulmuştur ve farklı öğrenme stratejileri içerir.  Projeler çeşitli sembolik diller aracılığıyla araştırma ve ifade etmeyi içermektedir. Ne kadar süreceği, ne yönde gerçekleşeceği ve hangi etkinlikleri içereceği süreç içerisinde şekillenir ve  önceden planlanamaz. 

KAYI Anaokulu’nda öğrenme serüveni progettazziona (projeler) şeklindedir.  Projelerin doğuşu okunan bir kitapta ilgi çeken bir canlıdan, gökyüzünde görülen bir uçaktan, yağmur yağdığında ortaya çıkan değişikliklerden doğabilir. Projelerin ne yönde ilerleyeceğini ve ne kadar süreceklerini tamamen çocukların ilgi ve merakı belirler.

2016-2017 Yılı 1. Dönem Yürütülen Proje Başlıkları
Salyangozlar neden Yağmurlu Havalarda Ortaya Çıkar?
Yapraklar Neden Renk Değiştirir?
Köstebekler Yerin Altında Nasıl Hareket Eder?
Sabun Nasıl Yapılır?
Uçaktaki İnsanalar Hep Mutlu Mudur?
Deniz Yıldızlar Nasıl Hareket Eder?
Neden Bazı Mantarlar Zehirlidir?
Kutupta Yaşayan Hayvanlar Neden Çöllerde Yaşayamaz?
Vücudumuz Nasıl Çalışır?

 

"Vücudumuz Nasıl Çalışır?" Projesi
KAYI Anaokulu 5 Yaş Grubu
31 .10.2016  -   10.11.2016
31 Ekim Pazartesi günü ,5 Yaş Çiçek Bahçeleri grubu montlarını giyip bahçeye çıkacakları hakkında konuşurken,  Ali “Montlarımızı giymeden çıkabilir miyiz?” diye sordu. Demir “Hayır giymeliyiz, yoksa hasta oluruz” dedi. Birhan’ın sadece ondan hasta olmayız, çikolata yersek de hasta olabiliriz demesi üzerine vücudumuz  projesi  ortaya çıktı. Defne’nin “Kulağımız nasıl duyar?” Aleyna’nın “Kalbimizden neden ses gelir?” Esila’nın saçlarımız nasıl uzar?” soruları birleşerek “Vücudumuz nasıl çalışır?” olarak proje şekillendi.

 Vücudun nasıl çalıştığını  önce slayt ve videolarla izlediler. 

 

Yiğit’in “Vücudumuzun içinde sert kemikler var” demesi üzerine okul  laboratuvarından iskelet maketi aldılar ve incelediler. Daha sonra projenin devamında neler yapmak istediklerini planlama kağıdına döktüler.

 

 

 Çizdikleri iç organ görsellerini iskelet maketinin içine yerleştirdiler. Daha sonra peki bu organlardan bir kısmı görevini yerine getirmese neler olabileceği hakkında konuştular. 

Bir grup öğrenci ellerini kullanmadan nasıl resim yapabileceklerini tartıştılar. Kimi ayağını kimi ağzını kullanarak çizim yaptı.

Bir diğer grup ise gözleri görmeyenlerin resim yaparken nasıl hissettiklerini ve nasılresim yaptıklarını anlamak için gözlerini kapattı ve zihninde tasarladığı resmi gözleri kapalı olarak çizdi.

Dünyaca ünlü gözleri görmeyen ressam Eşref Armağan'ın nasıl resim yaptığı hakkında bir sunum izlediler.

Yağız gıdaların vücudumuz için önemli olduğunu söyledi, Giray “Kemikleringelişmesi için A  vitamini, B vitami, C vitaminine ve Kalsiyuma ihtiyaç var” dedi.Defne “kalsiyum peynir ve yoğurtta var, annem de evde yapıyor, biz de burada yapabiliriz” dedi. Süt ve mayayı karıştırıp bekleterek yoğurt yaptılar ve bu yoğurdu yediler.  Yoğurtlarını yerken Asya “çok tatlı olmuş” dedi. Birhan, “Ben tatlı yoğurt seviyorum,acı sevmem” dedi ve besinlerin tatlarını test etmeye karar verdiler.

Çocuklar iskeletin nasıl göründüğü hakkında sohbet ederken, Nil “hasta” dedi.Demir “üşütmüş olabilir.” Giray, “Soğuk bir şeyler yemiş olabilir. ” Esila, “yemekleriniaz yemiş olabilir” dedi . Çocuklar 100 dilden istediklerini kullanarak iskeletin neden hasta olduğunu bulmaya çalıştı.. Demir, Giray, Esila, Yağız, Nil neden hastalandığını drama yoluyla bulmaya çalıştılar.

Aleyna, Giray ve Yiğit 100 dilden resim ve ışık tekniğini kullandılar. Asetat kağıdına çizdikleri resimleri tepegöz ile duvara yansıtarak incelediler. 

Asya, Defne, Fatma Cemre, Zeynep artık materyalleri ve  parmak boyalarını kullanarak mikropların nasıl vücuda girerek hasta ettiğini resmetti.